Rozwijamy swoje pasje – krosna tkackie
W dniu 9 marca 2023r. w ramach lekcji techniki uczniowie stawiali swoje
pierwsze kroki w pracy na krosnach tkackich. Uczniowie dowiedzieli się co to są
krosna i do czego służą, co to jest osnowa i wątek. Krosna zostały zakupione w
ramach programu „Laboratorium
Przyszłości”.
Szydełkowanie w klasie VI
Na lekcjach techniki w dniach 12 i 19 stycznia 2023r. uczniowie klasy
VI stawiali swoje pierwsze kroki w szydełkowaniu. Niektórzy podczas zajęć
stwierdzili, że to jest dla nich za trudne. Musieli zatem uzbroić się w cierpliwość. Myślę, że z
czasem posługiwanie się szydełkiem stanie się dla nich przyjemnością. Mimo
trudności uczniowie nie poddawali się, tworząc swoje pierwsze bransoletki. Szydełka
i kordonek zakupione w ramach programu „Laboratorium
Przyszłości”.
Zabawy z Photonami małych i dużych
W dniu 12.01 nauczyciele naszej szkoły zapoznali się z możliwościami
robotów Photon. Szkolenie poprowadziła pani Urszula Młynarczyk. Nauczyciele z chęcią
wykorzystali ich możliwości na swoich lekcjach. Na zdjęciach klasa druga wraz z
wychowawcą Waldemarem Terechem. #LABORATORIA PRZYSZLOSCI
Pierwsze spotkanie z robotami Photon
Na początku stycznia uczniowie klas 4 i
5 mieli możliwość zapoznania się z podstawowymi możliwościami robocików Photon,
które zostały zakupione w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Uczniowie
aktywnie brali udział w lekcjach informatyki łączac zabawę oraz naukę
programowania.
Mikołajkowe spotkanie z Lego Spike
6
grudnia uczniowie klasy 4 mieli okazję zbudować pojazdy wykorzystując do tego
celu klocki Lego Spike zakupione w ramach projektu LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI. Uczniowie wykonywali swoje zadanie z
wielkim zaangażowaniem, poznając przy tym zasady działania klocków.
Stacja lutownicza w klasie VI
W dniu 01.12.2022 r. uczniowie klasy VI na lekcji techniki zapoznali się z
budową i zasadami działania stacji lutowniczej zakupionej w ramach programu „Laboratoria
przyszłości”. Stacje lutownicze mają wiele zastosowań: lutowanie i
wylutowywanie kondensatorów, oporników i tranzystorów elementów
elektronicznych, kompletowanie płytek drukowanych, lutowanie kabli i drutów,
tworzenie stabilnych połączeń w modelarstwie…
„Robótki na drutach” w klasie III
W dniu 24.11.2022r. uczniowie klasy III z wychowawczynią p. M. Stawiarz próbowali swoich sił w
robótkach na drutach. Dzieci poznały podstawy robienia na drutach i
prawidłowego ułożenia dłoni. Wykonali pierwsze ściegi wykorzystując druty i
włóczkę zakupione w ramach programu „Laboratoria Przyszłości”.
Szycie na filcu – czyli tańcowała igła z nitką…
Uczniowie klasy 7 na zajęciach plastyki (23.11.2022 r.) pod opieką pani Doroty
Marcinkowskiej zmierzyli się z świątecznym wyzwaniem szycia ozdób choinkowych
używając igieł i nici zakupionych w ramach programu „Laboratoria Przyszłości”. Siódmoklasiści sprawnie operując igłą i
nitką tworzyli filcowe zawieszki na choinkę.
Ujęcia mistrzów – czyli pierwsze kroki filmowania…
Uczniowie klasy 7 na zajęciach plastyki (16.11.2022 r.) pod opieką pani Doroty
Marcinkowskiej zmierzyli się z nowym wyzwaniem używając sprzętu zakupionego w
ramach programu „Laboratoria
Przyszłości”. Filmowanie, bo o nim mowa, jak każde rzemiosło czy też
sztuka, wymaga odpowiedniej techniki. Istnieje cały zbiór zasad oraz technik
wykorzystywanych podczas filmowania, które próbowali poznać początkujący
amatorzy kręcenia filmików z kasy 7.
Pierwsze spotkanie z Lego Spike
Na zajęciach informatyki 20 października uczniowie klasy 5
rozwijali swoją wyobraźnię oraz zmysł technologiczny budując pierwsze roboty z
klocków Lego Spike. Uczniowie poznali zasady działania poszczególnych elementów
zestawu zakupionego w ramach LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI.
Odkrywamy nowe pasje (robótki na drutach)
Na lekcji techniki (04.10.2022) z p. W. Domagałą uczniowie klasy V próbowali odkryć
nowe pasje. Tym razem były to robótki na drutach. Czy ja w ogóle nadaję się do
robienia drutach? – padały pytania. Zdecydowania tak!!! Dzieci poznały podstawy
robienia na drutach i prawidłowego ułożenia dłoni. Wykorzystując druty i
włóczkę zakupione w ramach programu „Laboratoria Przyszłości” wykonali pierwsze
ściegi.
Martwa natura w obiektywie
Na lekcji plastyki (03.10.2022) z p. M Pacholec uczniowie wykorzystując aparat
zakupiony w ramach programu „Laboratoria Przyszłości” fotografowali martwą
naturę. Próbując pokazać ją z różnej perspektywy, ukazać nietypowy kadr,
światłocień…
Podróże małe i duże
Z okazji Dnia Chłopaka nasi uczniowie
wybrali się w podróż dookoła świata. Chłopcy odwiedzili charakterystyczne
miejsca w Europie, natomiast dziewczynki wyleciały za Ocean. W sesji
wykorzystany został green screen zakupiony w ramach projektu LABORATORIA
PRZYSZŁOŚCI.
UWAGA KONKURS DLA KLAS 1-6:
Jakie miejsca odwiedziły dzieci? Proszę
o wymienienie nazw wszystkich krajów. Odpowiedzi na kartkach można oddać do
pani Urszuli Młynarczyk do dnia 12.10.2022.
Oblęgorek w obiektywie uczniów
W czasie wycieczki do Oblęgorka
uczniowie mieli okazję samodzielnie wykonać fotoreportaż wykorzystując aparat
zakupiony w ramach projektu LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI. Zadanie wykonywali z
wielkim zaangażowaniem i poświęceniem.
Efektem tych starań są przepiękne fotografie,
do których obejrzenia zapraszamy – (kliknij
w link poniżej).
Europejski Dzień Języków
Już niebawem będziemy świętować
Europejski Dzień Języków. Z tej okazji uczniowie klasy ósmej „wyczarowali” na
lekcji informatyki Wieżę Eiffla. Wszystko to za sprawą pisaków 3D zakupionych w
ramach projektu LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI. Bawili się przy tym świetnie.
Laboratoria Przyszłości
Laboratoria Przyszłości to rządowa
inicjatywa finansowana z Funduszu Przeciwdziałania COVID-19 i realizująca jeden
z postulatów „Polskiego Ładu”. W ramach tego przedsięwzięcia nasza szkoła
otrzymała środki finansowe w wysokości 60.000,00
zł na zakup wyposażenia służącego uczniom do rozwijania kompetencji, takich
jak współpraca, kreatywność, umiejętność rozwiązywania problemów czy znajomość
nowych technologii. Katalog wyposażenia zawiera wiele pozycji, które
umożliwiają zakup wyposażenia – od narzędzi do prac ręcznych, przez drukarki 3D
i roboty edukacyjne, po sprzęt do realizacji nagrań audio-wideo.
Szkoła
Podstawowa im. Jakuba Szelesta w ramach rządowego programu „Laboratoria Przyszłości” otrzymała wsparcie finansowe w wysokości 60.000,00 zł. Kwota ta została
przeznaczona na zakup urządzeń rozwijających kompetencje kreatywne i techniczne
wśród uczniów.
W 2021 roku szkoła w ramach programu
zostały zakupione:
• DRUKARKA
3D MAKERBOT SKETCH Z FILAMENTAMI BIODEGRADOWALNYMI – 1 sztuka
• NOTEBOOK
DO DRUKARKI 3D – 1 sztuka
• MIKROKONTROLER
Z AKCESORIAMI – 1 sztuka
• NOTEBOOK
DO MIKROKONTROLERA – 1 sztuka
• ROBOTY
EDUKACYJNE PHOTON EDU Z AKCESORIAMI – 5 sztuk
• APARAT
CYFROWY Z AKCESORIAMI – 1 sztuka
• STATYW
FOTOGRAFICZNY Z AKCESORIAMI – 1 sztuka
• OŚWIETLENIE
DO REALIZACJI NAGRAŃ – 1 sztuka
• MIKROFON
KIERUNKOWY – 1 sztuka
• GIMBAL
DJI RONNIN DO APARATU – 1 sztuka
• TŁO
FOTOGRAFICZNE GRENNSCREEN – 1sztuka
• STACJA
LUTOWNICZA Z AKCESORIAMI – 1 zestaw
• MIKROPORT
Z AKCESORIAMI – 1sztuk
• WIZUALIZER
KOMPATYBILNY Z MIKROSKOPEM – 2 sztuki
Szkoła została wyposażona w nowoczesny
sprzęt, który uatrakcyjni zajęcia lekcyjne i pozwoli uczniom rozwijać swoje
zainteresowania w ramach obowiązkowych oraz pozalekcyjnych zajęć edukacyjnych,
kół zainteresowań i innych form rozwijania umiejętności.
Szkoła Podstawowa
im. Jakuba Szelesta w ramach rządowego programu „Laboratoria Przyszłości” otrzymała wsparcie finansowe w wysokości 60.000,00 zł.
W 2022 roku szkoła w ramach programu
zostały zakupione:
• BLENDY
GLAREONE 7-W-1 – 1 sztuka
• KLOCKI
LEGO EDUCATION SPIKE PRIME – 3 zestawy
• DŁUGOPISY
3D POLAROID PLAY + 3D – 4 sztuki
• TABLETY
LENOVO DO ROBOTÓW EDUKACYJNYCH PHOTON EDU – 5 sztuk
• LISTWY
QOLTEC 3M 6 GNIAZD – 2 sztuki
• SZAFA
METALOWA Z PÓLKAMI – 1 sztuka
• MASZYNA
DO SZYCIA – 1 sztuka
• PRACOWNIA
ROBÓTEK RĘCZNYCH – ZESTAW PRO B – 1 sztuka
• KROSNO
DUŻE – 5sztuk
• WŁOCZKA
MIX 14 KOLORÓW – 2 kpl
• ZESTAW
NICI TALIA 24 KOLORY – 2 sztuki
Laboratoria Przyszłości to nowoczesny
sprzęt, który uatrakcyjni zajęcia szkolne i pozwolą uczniom rozwijać swoje
zainteresowania nie tylko na lekcjach techniki i w ramach innych
obowiązkowych zajęć edukacyjnych, lecz także w ramach zajęć pozalekcyjnych, kół
zainteresowań i innych form rozwijania umiejętności.