Rajd harcerski

9 października harcerze z 1 Drużyny Harcerskiej z Dębskiej Woli pod opieką drużynowej Dagmary Wojciechowskiej-Buśluk oraz dziewczynki z zespołu Małe Wolanecki pod opieką pani Doroty Marcinkowskiej wzięli udział w rajdzie pn. „Bieg Harcerski na Radostową i Wymyśloną” zorganizowany przez Hufiec Kielce-Powiat. Swój start i metę miał on na terenie Żeromszczyzny w Ciekotach. Zaopatrzeni w prowiant ruszyliśmy spod Centrum Edukacji i Kultury „Szklany Dom” i dworku Stefana Żeromskiego, bohatera Chorągwi Kieleckiej. Zdobyliśmy szczyt Radostowej i górę Wymyśloną. Na trasie mieliśmy do wykonania różne zadania, a na mecie na wszystkich czekało ognisko z kiełbaskami oraz dyplomy i nagrody dla drużyn. Po uroczystym apelu pożegnalnym zwiedziliśmy dworek Stefana Żeromskiego.

Mikołajki w 1 DH w Dębskiej Woli

Podczas dwóch kolejnych zbiórek 3 i 10 grudnia 1 DH w Dębskiej Woli obchodziła mikołajki oraz przygotowywała się do świąt. Poza upominkami przygotowanymi wzajemnie dla siebie harcerze otrzymali słodkie mikołajkowe upominki przygotowane przez drużynową. Ponadto podczas tych zbiórek przygotowaliśmy kartki świąteczne z życzeniami, które wyślemy do wszystkich drużyn w Hufcu Kielce-Powiat jako wyraz naszej pamięci i wzajemnej przyjaźni.

Przedświąteczna wizyta harcerzy z 1 DH w Dębskiej Woli na grobie Jakuba Szelesta

17 grudnia w ostatnim dniu zajęć stacjonarnych przedstawiciele 1 DH w Dębskiej Woli wraz z drużynową dh. Dagmarą Wojciechowską-Buśluk wybrali się na grób patrona szkoły Jakuba Szelesta. Harcerze uporządkowali grób, zapalili znicze oraz ozdobili pomnik własnoręcznie przygotowanym stroikiem świątecznym.

Przedświąteczna wizyta na grobie Jakuba Szelesta

1 kwietnia mimo zimowej aury harcerze z 1 Drużyny Harcerskiej w Dębskiej Woli oraz przedstawiciele klasy 7 wraz z wychowawcą p. Dagmarą Wojciechowską-Buśluk wybrali się na cmentarz do Brzezin, aby uporządkować grób patrona szkoły Jakuba Szelesta. Po wspólnej modlitwie zapalili znicze i ozdobili pomnik kwiatami.

1 Drużyna Harcerska „Szelesty” z Dębskiej Woli na rajdzie św. Jerzego

23 kwietnia 1 Drużyna Harcerska „Szelesty” z Dębskiej Woli wzięła udział w Rajdzie św. Jerzego organizowanym przez Hufiec Kielce-Powiat. W rajdzie łącznie wzięło udział około 200 harcerzy i zuchów. Na powitanie otrzymaliśmy od druhny Komendantki Olgi laskę, symbol drużyny Roku, słodki prowiant oraz pamiątkowy znaczek. Trasę rajdu rozpoczęliśmy w Białogonie, skąd czerwonym szlakiem udaliśmy się na Karczówkę w Kielcach. Po drodze wykonywaliśmy zadania otrzymane na stracie. Po zwiedzeniu kościoła na Karczówce i podziwianiu panoramy Kielc z tarasu widokowego ruszyliśmy dalej w kierunku Stadionu Leśnego. Tam czekało na nas ognisko i pyszne kiełbaski. Na mecie podczas uroczystego apelu otrzymaliśmy dyplom uczestnictwa w imprezie i nową grę dla drużyny. Na rajdzie po raz pierwszy byliśmy w nowych koszulkach drużyny, które udało się zakupić w ramach grantu z ZHP. Bardzo dziękujemy też za wsparcie i wszelką pomoc Rodzicom i Pani Dyrektor Irenie Bisadze.

Spacer ścieżką przyrodniczo-historyczną w Cisowie

10 czerwca 1 Drużyna Harcerska z Dębskiej Woli oraz uczniowie klasy 7 wybrali się do Cisowa na teren Nadleśnictwa Daleszyce na Ścieżkę Przyrodniczo-Historyczną im. Wybranieckich. Po rezerwacie przyrody „Cisów” oprowadzała nas Pani Beata Harabin. Dowiedzieliśmy się wiele o tym, jak rozpoznawać różne gatunki drzew oraz o faunie i florze tego rezerwatu. Po spacerze ścieżką edukacyjną spędziliśmy miło czas przy ognisku. Dziękujemy serdecznie Pani Leśnik Beacie Harabin oraz Pani Dyrektor Irenie Bisadze i Pani Barbarze Wiącek za wsparcie i pomoc w przygotowaniu tej leśnej wyprawy.