Innowacja programowo-metodyczna „CZYTAM Z KLASĄ lekturki spod chmurki”

Uczniowie z klas I-III naszej szkoły wezmą udział w projekcie czytelniczym „CZYTAM Z KLASĄ lekturki spod chmurki”, który ma zasięg międzynarodowy. Wprowadzana w roku szkolnym 2020/21 innowacja czytelnicza opiera się na zmianie sposobu omawiania czytanych lektur szkolnych, na zaangażowaniu uczniów w aktywne działania oraz na upowszechnianiu czytelnictwa wśród dzieci poprzez atrakcyjne formy pracy z tekstem.

Celem innowacji jest:

* rozbudzanie u uczniów ciekawości literackiej,

* rozwijanie aktywności czytelniczej,

* doskonalenie czytania ze zrozumieniem oraz aktywnego słuchania,

* zachęcanie rodziców do czytania dzieciom,

* integracja zespołu klasowego,

* współpraca placówek oświatowych z terenu całego kraju i zagranicznych szkół polonijnych,

* wzmacnianie więzi ze środowiskiem przyrodniczym – rozwijanie poczucia troski i odpowiedzialności za bliższe i dalsze otoczenie.

W projekcie pojawią się trzy moduły, z których każdy będzie bezpośrednio związany z porą roku (jesień, zima, wiosna). Projekt będzie zgodny z podstawowymi kierunkami realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2020/2021. Udział w projekcie będzie wspaniałą okazją do rozwijania kompetencji kluczowych u uczniów.

 

Kształtowanie obywatelstwa europejskiego w społeczeństwach post-totalitarnych

Nasza szkoła uczestniczy w kolejnym międzynarodowym projekcie pod tytułem:

Kształtowanie obywatelstwa europejskiego w społeczeństwach post-totalitarnych.

Refleksje po 15 latach od rozszerzenia Unii Europejskiej.

Akronim: shareEU

Program EUROPA DLA OBYWATELI.

KOMPONENT 1: PAMIĘĆ O PRZESZŁOŚCI EUROPY

Cele i zadania projektu:

Przyczynianie się do zrozumienia przez obywateli Unii, jej historii i różnorodności.

Podnoszenie świadomości na temat pamięci, wspólnej historii i wartości oraz celu Unii, jakim jest promowanie pokoju, jego wartości i dobrobytu narodów poprzez stymulowanie debaty, refleksji i rozwoju sieci.

Upamiętnienie głównych historycznych punktów zwrotnych w najnowszej historii Europy – 15 lat rozszerzenia UE na Europę Środkową i Wschodnią.

Społeczeństwo obywatelskie i uczestnictwo obywatelskie w reżimach totalitarnych.

Szkolnym koordynatorem projektu jest p. M. Graczak, która będzie realizowała projekt z klasą VIIIb.

Więcej informacji o projekcie na stronie: https://shareeu.europeistyka.uj.edu.pl/ - kliknij tutaj, aby otworzyć link

 

„TO(działa)MY!” – projekt edukacyjno-społeczny UNICEF Polska i Fundacji Santander Bank Polska

Nasz szkoła w roku szkolnym 2020/2021 weźmie udział w projekcie edukacyjno-społecznym „TO(działa)MY”, który jest szansą dla uczniów na rozwijanie umiejętności i kompetencji niezbędnych we współczesnym świecie. Tworzy on dla młodych ludzi przestrzeń do działania w obszarach, które są dla nich ważne i interesujące.

Cele projektu:

* kształtowanie postawy zaangażowania społecznego wśród dzieci i młodzieży,

* zwrócenie uwagi młodego pokolenia na potrzeby swojego najbliższego otoczenia,

* budowanie świadomości młodych ludzi w obszarach związanych z ekologią, zdrowiem i edukacją.

W projekcie wezmą udział uczniowie z klas VI-VIII, szkolnym koordynatorem projektu jest p. D. Wojciechowska-Buśluk.

Dodatkowe informacje oraz film na temat projektu są dostępne na stronach:

https://unicef.pl/wspolpraca/wspolpraca-z-placowkami-edukacyjnymi/akcje-edukacyjne/to-dziala-my

https://youtu.be/bVDefrUQi9w

 

Międzynarodowy Projekt Czytelniczy „Magiczna Moc Bajek” w naszym przedszkolu

W naszym przedszkolu realizujemy Międzynarodowy Projekt Czytelniczy – „Magiczna Moc Bajek.

 

Europejski Uniwersytet Latający

Europejski Uniwersytet Latający to ogólnopolska akcja edukacyjna skierowana do uczniów szkół podstawowych (klasy 7-8) i ponadpodstawowych z miejscowości do 50 tys. mieszkańców. Realizowana jest przez Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce i Centrum Edukacji Obywatelskiej w Warszawie.

 

Innowacja pedagogiczna „Historia jak żywa. Badacze regionu”

Inspiracją do powstania projektu stała się barwna historia naszego regionu, bliskość obiektów architektonicznych o ciekawej przeszłości, bogactwo lokalnej kultury  i folkloru, który wyróżnia Dębską Wolę na tle gminy Morawica. To wszystko stanie się przedmiotem badań dla klasy siódmej. Uczniowie poprzez wywiad, sięganie do różnych źródeł historycznych, dokumentację fotograficzną zbadają przeszłość regionu, który zamieszkują. Wszystkie artefakty odnalezione przez badaczy regionu z klasy siódmej zostaną zamieszczone w filmie, który będzie podsumowaniem projektu. Poprzez działania projektowe uczniowie będą mogli wcielić się w rolę: dziennikarza, tropiciela śladów historycznych, grafika komputerowego, reżysera. Innowacyjność projektu :Historia jak żywa. Badacze regionu” polega na powiązaniu treści historycznych z nowoczesną technologią. Istotną częścią projektu będzie bowiem wdrażanie uczniów do projektowania graficznego, budowanie świadomości wizualnej dzięki kreatywnym i przyjaznym dla edukacji rozwiązaniom, które oferuje Canva dla oświaty.

Projekt „Historia jak żywa. Badacze regionu” jest zgodny z głównymi kierunkami polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2020/2021:

- bezpieczne i efektywne korzystanie z technologii cyfrowych

- działania wychowawcze szkoły. Wychowanie do wartości, kształtowanie postaw i respektowanie norm społecznych.

Innowacja będzie koordynowana przez Annę Piwowarską i Dorotę Marcinkowską. Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z projektem w formie plakatu oraz krótkiego filmu, który jest zaproszeniem do wspaniałej przygody, jakim może stać się odkrywanie śladów przeszłości Dębskiej Woli i jej najbliższej okolicy.

 

Link do filmowego zaproszenia do projektu – kliknij tutaj, aby otworzyć